Weleda
Les mer om Weledas historie
Det finnes ingen produkter som svarer til valgene.
Hvem er Weleda?
Weleda startet på 1920-tallet da tre kloke hoder slo seg sammen og hadde én visjon - å danne noen grunnidéer som senere skulle føre til stenene i det vi i dag kjenner som Weleda. Herunder finner vi blant annet Oskar Schmiedel, som allerede den gangen hadde krysset veier med den enda mer berømte Rudolf Steiner. Sammen med Dr. Ita Wegman dannet de rammene for forskningen i antroposofisk medisin og kosmetikk.
Deres spirituelle fremgangsmetode kom til syne i produktene da Wegman og Steiner stiftet et firma som hadde som formål å produsere produkter med et holistisk syn på mennesker, natur og samfunn - altså kosmetiske produkter med en sjelden sans for kvalitet og moral, med utgangspunkt i det menneskelige. Noe som siden det ofte blir glemt i kosmetikkbransjen, hvor profitt har blitt det viktigste.
På starten av 1920-tallet steg etterspørselen eksplosivt for kosmetiske produkter - hele verden lengtet etter disse "mirakelproduktene", som man anså dem som på det tidspunktet. Derfor trengtes det et kommersielt navn - og navnet Weleda ble født! Rudolf Steiner designet selv logoen, som faktisk er den samme logoen som i sin grunnform brukes i dag. Flere datterselskaper oppstod og Weleda var plutselig verdenskjent.
Høye standarder og kvalitet
Som man allerede merker med deres første grunnsten, har Weleda alltid lagt stor vekt på kvalitet. Av mange anses dette også som en av grunnene til at de har eksistert i så mange år. De fleste av råvarene (faktisk hele 78%) kommer fra organiske kilder. Det vil si at enten er de økologiske, biodynamiske, eller fra omhyggelig og kontrollert innsamling fra naturen.
Alle ingrediensene i produktene er basert på naturlige ressurser og derfor er alt kunstig innhold kuttet bort. Man forsøker på samme tid å redusere bruken av naturlige ressurser for å skåne miljøet.
Produktene fra Weleda:
På Pureviva har vi et stort utvalg fra Weleda.
- Weleda ansiktspleie
- Weleda kroppspleie
- Weleda munnpleie
- Weleda hårpleie
- Weleda kroppsoljer
- Weleda mor- og babypleie
Noen av de mest populære produktene som våre kjære kunder pleier å vende tilbake til er: Babyoljen, Almond Bodylotion, Mandeloljen, Skin Food og Tannkremen.
Bærekraftighet
Å være på forkant på områder som bærekraftighet har alltid vært viktig for Weleda. I dag eier de sine egne produksjonsfasiliteter og sørger derfor at alt bidrar på best mulig måte til samfunnet. En forskjell som har vært en del av deres kjerneverdier siden starten på 1920-tallet og fortsatt gir bedriften mye anerkjennelse dagen i dag.
Arv og visjon
Ærlig kommunikasjon og transparent i alt fra bedriftsstruktur til produksjon har gjort at Weleda i dag har særdeles lojale og sterke samarbeidspartnere på verdensplan. Deres forhandlere bryr seg om å vite hva produktene inneholder og at verdiene konstant blir underbygget av gjentakende tiltak som forbedrer det samfunnet vi lever i.
Weleda har alltid lagt stor vekt på medarbeideres innsats i bedriften og deres lojalitet skinner gjennom akkurat som forholdet til forhandlerne. Deres kombinasjon av naturvitenskap og humanitet skaper en annen form for produksjon av produktene hvor mennesker står i sentrum. Med 2000 ansatte på verdensplan må det sies at visjonen er ført videre fra grunnleggerne.
På Pureviva er vi stolte av å kunne videreføre et så visjonært merke med så sterke verdier som Weleda. Vi streber alltid etter å ha merker som Weleda som ikke bare gagner forbrukerne, men også samfunnet vi lever i.